Weet iemand nog een leuke titel..??? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu Weet iemand nog een leuke titel..??? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

Weet iemand nog een leuke titel..???

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

16 December 2009 | Nepal, Kathmandu


Namaste koud Nederland,

Zijn jullie de schaatsen al in het vet aan het zetten? Ik heb vandaag heerlijk in het zonnetje gezeten met zo'n 23 graden maar het lijkt me ook heerlijk om tijdens de kerst te kunnen schaatsen!

Nog maar een paar dagen en dan is mijn reis in Nepal afgelopen en kom ik weer jullie kant op. De tijd is echt voorbij gevlogen en vind het een gek idee dat ik hier nog maar 5 dagen (jaa jullie lezen het goed 5 dagen!!) over heb. Opeens wil ik nog van alles zien en doen of dingen voor de laatste keer ervaren. Zo ben ik de afgelopen twee dagen nog in Bhaktapur geweest waar ik m'n gastfamilie en het kindertehuis Swarga voor een laatste keer heb bezocht. Bhaktapur voelt al bijna als m'n tweede thuis. Na alle hectiek van Kathmandu is het heerlijk om in de straatjes van Bhaktapur rond te dwalen zonder dat je van je sokken gereden wordt door een taxi, moter of fiets.
M'n (ex)gastgezin ontving mij weer met open armen en konden bijna niet geloven dat ik a.s. maandag al naar Nederland vertrek (dus dan kom je niet meer langs???) Haha heel lief, moest ook meteen blijven slapen, aangezien er nu ook een andere vrijwilligster verblijft zou het betekenen dat ik met de zusjes het bed moest delen...Ik heb het maar alleen bij het eten gehouden, was ookal heel gezellig.
Owja en ik ben gister op de valreep ook nog naar een Hindoestaans bruiloftsfeest geweest. De broer van Krishna (mede eigenaar Swarga)en daar de zoon van (volgens mij)ging trouwen. Hindoestaanse bruiloften duren gemiddeld drie dagen met allerlei rituelen. Ik was uitgenodigd voor alleen het feest (het leukste gedeelte hahah) maar dat hield wel in dat ik in traditionele kleding moest verschijnen, in een Sari (zie fotoalbum: ik met zusjes in een rode sari)dus. Maar gelukkig waren daar de zusjes van m'n gastgezin en die hebben me omgetoverd tot een oosterse prinses haha. Volgens hun kon ik zo de bruid zijn haha. Toen samen met Jana (de andere vrijwilligster) naar het partycentrum gelopen via de weg... We waren een echte attraktie: twee westerse dames in een Sari haha heel grappig om mee te maken. Op het feest hebben we (Jana, Linda, Juliette, Joyce, Petra, Remco en ik) ons super vermaakt met eten, drinken, dansen en kijken hoe de Nepalese een feestje bouwen. (en dat kunnen ze hoor) Het feest vond plaats in meerdere grote tenten waar verschillende dingen gegeten konden worden, het bruidpaar zat eigenlijk de hele avond op een soort podium waar de gasten ze konden feliciteren. Verder was er een (hele hippe) dj (sta je daar dan in je Sari te dansen op reggeaton muziek!!) die voor de muziek zorgden en wel 1500 gasten!! Het was een gezellige bedoeling zoals jullie misschien kunnen begrijpen! Om een uurtje of 10 (dat is al heel laat voor nepalese begrippen) trompelde Jana en ik naar huis. Neee niet van de alcohol maar van m'n te kleine sandaaltjes! De mensen hier zijn niet zo lang dus hun voeten ook niet: maat 39 is dan ook niet de maat 39 die ik normaal heb.

Vandaag de laatste dingen gedaan in Bhaktapur en vanmiddag aangekomen in Kathmandu. De komende dagen ga ik nog naar Bandipur (een heuveltop met mooi uitzicht) en souvenirs inslaan (tis kerst heh wanneer ik aan kom). Dus eigenlijk niets heel erg spannends meer...maar je weet het nooit heh. Waarschijnlijk is dit m'n laatste berichtje vanuit Nepal en zal ik jullie weer schrijven wanneer ik Nederland ben. (misschien blijf ik het wel doen haha)

Lieve mensen ik hoop dat jullie snel de schaatsen onder kunnen binden en dat de kerstdiners al uitgedacht zijn (sterkte met boodschappen doen) of doe het zoals hier: koop een levende geit en ga gezellig aan de slacht. Heb je ook gelijk wat te doen.

Dikke kus uit Nepal, Juul

  • 16 December 2009 - 17:02

    Afke:

    hey juul,

    Wat vliegt de tijd voorbij!
    Over 5 dagen alweer in winters nederland.
    Ik ben erg benieuwd naar al je foto's en verdere verhalen! Nog hele fijne laatste dagen in Nepal, geniet er nog even van.

    Liefs Afke

  • 16 December 2009 - 17:12

    Bernadette:

    Hoi lieverd,

    geit met de Kerst,mmmmmmm gaan we even over nadenken, mag het ook een kaasje van de geit zijn?
    Leuk om je verhaal te lezen nadat we gisteren elkaar gesproken hadden , toen was je op weg naar de bruiloft, moet een aardig feestje geweest zijn zeg met 1500 man.
    Het is hier lekker koud, voor morgen wordt er sneeuw verwacht, helemaal leuk zo vlak voor de kerst.Iris en ik gaan morgen naar de kerstvoorstelling op het Erasmus, komen we helemaal weer in de stemming.
    Nou Juul, voor jou zijn de laatste daagjes aangebroken in Nepal, geniet er nog lekker even van, wij staan je a.s. dinsdag allemaal op te wachten.

    Dikke kus van ons allemaal

  • 16 December 2009 - 17:24

    Sanne:

    Hey juuls!!

    Sorry ik denk dat mijn berichtje achtergelaten niet is gelukt, want ik zie het niet meer terug. Daarom feliciteer ik je nog maar een keer met je verjaardag!
    Veel plezier nog de laatste week!!!
    Tot snel!!

    Kuss

  • 16 December 2009 - 21:40

    Jeanette:

    lieve Julie,
    Het gaat nu echt opschieten je laaste dagen in het buitenland, dus ik kan 't me voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien voordat je naar huis gaat. Het is ook fijn dat je de kerstdagen met je familie en je liefje kan vieren. Have a safe journey and we'll see you soon.xxxxJeanette and Faye

  • 16 December 2009 - 21:45

    Liesbeth TVAZ:

    Hallo Julie,

    De tijd vliegt zeker. Afgelopen maandag liep ik met je moeder van het werk naar buiten , zij moest nog de hele avond maar ging haar auto op mijn plekje zetten. Ik had toen vakantie en realiseerde me ineens dat ze jou alweer eerder zal zien dan dat ze mij weer zal zien. Dat is ineens een gek idee. Voor haar wel erg fijn natuurlijk.
    Even naar je moeder toe: Bernadette, ik zou me maar even bedenken wat die geit met kerst betreft, neem er in ieder geval niet een die drachtig is.(haha)
    Nou Julie, ik wens je een hele goede reis terug en ik zal ongetwijfeld van je moeder de verhalen wel weer horen.

    Groetjes, Liesbeth

  • 16 December 2009 - 22:26

    Juuut:

    Juliaaa!!! Superrr om te lezen dat je nog steeds lekker aan het genieten bent! Tijd vliegt eecht voorbij! Have fun, liefs Juut!

  • 17 December 2009 - 11:47

    Jolanda:

    Hoi Juul

    Leuk om heel je reis zo te kunnen hebben volgen maar ook wel weer heel erg leuk om je de 28e zelf te kunnen spreken.
    Geniet nog even van de laatste dagen en een hele veilige reis

    Kuss Jo

  • 18 December 2009 - 01:58

    Monika:

    Hoi Julie,

    Fijn dat je bijna weer in Nederland bent. Nog even genieten en dan lekker in je eigen bed thuis slapen. Zal ook wel even wennen worden na la die harde bedden.

    Nou doei en kom gezond terug.

    Groetjes en veel liefs
    Monika

  • 18 December 2009 - 15:13

    Jose Spiessens:

    Hoi Juul, via je vader heb ik je reisverslag kunnen lezen en foto's gezien. Geweldig wat je aan het doen bent. ben erg onder de indruk, leuk! Wens je nog goede dagen en een goede terug reis.
    Groetjes Jose (ex-collega van Bleomendaal)

  • 19 December 2009 - 22:41

    Nicky:

    Ha lieve Juul,

    Jeetje, wat is je reis snel gegaan! En wat een verschil als je straks weer terug bent: een cultuur- en temperatuurschok! Leuk je straks weer te zien en je verhalen 'live' te mogen horen.
    Geniet van je laatste dagje (al lees je dit misschien in Nl pas...) en tot snel!

    Liefs,
    Nicky

  • 21 December 2009 - 05:31

    Amy:

    Gulia mi amor!

    Als je dit leest ben je denkt ik thuis!

    Maris en ik zitten met de kerst in de jungle.. BIZAR! Maar wel leuk denk ik..

    Geniet weer van je thuiskomtst en zie er het leuke van in al zal het heeel raar zijn om weer in het strak georganiseerde NL te zijn!

    Dikke kus poeps vanuit Bolivia!!

  • 22 December 2009 - 18:32

    Bianca:

    Hoi Julie,
    als het goed is ben je inmiddels terug in Nederland. Geen gekke, leuke of grappige verhalen meer uit Nepal dus. Tenminste...niet via deze site denk ik zo. Het was altijd erg leuk om te lezen.
    We zien elkaar in januari!(denk bij de vergadering van DaDanza).
    Groetjes, Bianca

  • 24 December 2009 - 12:29

    Joyce:

    hoest in de sneeuw, lekker thuis? groetjes uit etten-leur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 1016
Totaal aantal bezoekers 37049

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: