Daar boven op die berg... daar staat: Julie! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu Daar boven op die berg... daar staat: Julie! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

Daar boven op die berg... daar staat: Julie!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

25 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Verrassing!! Ze hebben op 3540 m. hoogte internet!! hahah is toch niet te geloven? Ik kon mijzelf niet bedwingen om jullie een kort berichtje te sturen. Vooral kort want ik moet per minuut betalen (zelfs voor westerse begrippen duur) Maar goed ik ben nu dus in Manang op meer dan 3500 meter hoogte. Manang is nog twee "stops" verwijderd van de Tharong la Pass van 5430 meter... De pass die ik maar al te graag wil beklimmen (en dan zo snel mogelijk wil afdalen.De komende twee dagen verblijven we hier om te acclimatiseren en dan als alles goed gaat verder te lopen riching die pass.
Tot nu toe gaat alles goed (ik zeg het niet te hard want op deze hoogte ben ik een beetje bijgelovig, heb gelukkig wel genoeg hout om me heen om dat "af te kloppen") Laat ik het zo zeggen: jullie hoeven je geen zorgen te maken. Ik heb een aardige maar eigenwijze drager/gids die ik soms een beetje onder de duim moet houden haha. Met Remco en Petra kan ik erg goed opschieten en ben blij dat ik met hun deze ervaring kan delen.
De natuur die ik onderweg heb gezien is (kan ook niet anders) prachtig en tot nu toe loop ik de route makkelijk. Alleen ben ik toch niet zo'n klimgeit hoor, eerder een oud wijf. Al hijgend en puffend kom ik boven..maar: ik kom boven!! daar gaat het om. Ik ben erg benieuwd hoe ik die Tharong pass ga halen. Jullie gaan het van mij horen.

Iedereen hele dikke kussen en opnieuw heel erg bedankt voor jullie berichtjes!!

Kus Juul

  • 25 November 2009 - 11:20

    Cindy:

    Sportief bezig hoor!! Respect!! Nou geniet er lekker van en succes met de rest van de klim!!

    Groetjes x Cindy

  • 25 November 2009 - 11:59

    Alexander:

    Juul!

    Wat leuk dat je daar helemaal in de hoogte nog even wat van je kan laten horen! Mooi om te horen dat alles goed gaat.

    Hier alles (nog steeds) zn gangetje, huis is heel rommelig, Ingo gaat dit weekend over naar Utrecht en dus staat t huis vol met dozen enzo. Maarja rommel zijn we wel gewend hier. ;-)

    Veel plezier en succes op de rest van je reis!!

    kus

  • 25 November 2009 - 12:40

    Liset Miss:

    Whaaaaaaaaaaaa Julie jij bent stoer! :D Supervet, echt tof dat je toch nog die trekking bent gaan doen! Geniet ervan! Enneh, you can do it! :)

    Liefs

  • 25 November 2009 - 20:23

    Anita:

    Hoi Julie,
    It's a small world....
    Veel plezier naar de top en een hele fijne bijzondere verjaardag toegewenst door ons!

    Liefs Anita en familie

  • 25 November 2009 - 22:28

    Tom:

    hoi lieve julie,
    net terug uit noorwegen zie ik je berichtje....hardstikke fijn dat je dat allemaal kan en mag doen, dat klimmen naar grote hoogte(n!). We wachten in spanning op de volgende info....een internetcafé met wijntje op 4800 meter??...
    liefs,

  • 26 November 2009 - 08:43

    Debby:

    Hey lieve Julie!

    Wat goed dat je al zo een eind bent gekomen, nog even doorklimmen en dan ben je aan de top! Fijn dat je leuke mensen om je heen hebt, dat is erg belangrijk. Nog even doorzetten...

    Liefs Debby

  • 26 November 2009 - 14:38

    Sinterklaas:

    Lieve Julie,

    voor jou dit jaar geen letter en geen pepernoot, Sint mag je graag maar de afstand is te groot.
    Zat je nou in Spanje of Peru, ik kwam zo naar je toe.
    Maar Nepal is een ander verhaal, al was het alleen maar om die taal!
    Namaste is nog wel te doen maar voor de rest, gooi maar in m'n schoen.
    Ik ga echter wel mee met m'n tijd vandaar dat ik je met dit mailtje verblijd.
    Met deze digitale pepernoot moet je het dit jaar doen en volgend jaar zet je maar een extra grote schoen!

    Een spaanse groet en het ga je goed.

    Sint en z'n pieten

  • 26 November 2009 - 14:48

    Bernadette:

    wat super Juul dat je al zover gekomen bent en dat je ook nog een berichtje kunt sturen. Ben heel blij dat het tot nu toe goed gaat.
    Heel veel succes met de volgende etappe, wellicht is daar boven op die berg ook een leuk internet cafeetje. Nepal blijft verrassen hé?

    Hele dikke kussen van ons allemaal

  • 26 November 2009 - 21:44

    Eem:

    Juul.. Afgelopen maandag zat ik in een peruaanse bar met ehm nou dat hoor je nog.. en toen speelden ze de hele cd van Juan Luis Guerra!! Hmm kreeg natte oogjes.. tja alcohol en zoiets gaan niet samen hihi. Maar heb dus aan je gedacht!!
    Super tof wat je doet!! Dikke Smakkert!!

  • 26 November 2009 - 23:18

    Sanne:

    Julie!!

    Wat ben je toch een bikkel!Ik ben trots op je!Maar je mag vooral trots zijn op jezelf!
    Geniet van alles om je heen, maar kijk wel goed uit waar je, je voeten neerzet!

    Dikke kusxxxxxx

  • 28 November 2009 - 09:30

    Marieke Te Nijenhuis:

    Hey Juul!
    nog even en je komt weer naar Nederland :-)
    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. daar hoog boven op die berg. Mooie uitzichten en zo. wow. gaaf hoor! je maakt echt een hoop mee. Dat vergeet je je leven niet.
    Maar hopelijk heb je ook weer een beetje zin om naar ons te komen.
    Wij hebben nu dansles van Charlotte. Is echt ontzettend leuk. we leren een hele mooie dans. En we hebben afgelopen woensdag weer een voorstellign gehad. Cry passion, carmen en Thriller! was echt leuk.

    veel plezier nog! ik ga eens sinterklaas inkopen doen!

    LIefs
    Marieke

  • 03 December 2009 - 17:00

    Sandra:

    Hoi Juul,

    Van harte hoor. Maak er een leuk feestje van daar in het verre Nepal!
    Wat gaat de tijd toch snel, geniet er nog maar van je laatste weekjes daar!! We vinden het ook wel weer heel gezellig als je terug bent.
    groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 37050

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: