Olifantje rijden - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu Olifantje rijden - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

Olifantje rijden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

18 November 2009 | Nepal, Bhaktapur

Haai lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve en leuke reacties. Het doet mij goed om te merken dat mensen mij in Nederland echt volgen en met mij meeleven.

Voordat ik aan m'n verhaal begin nog een paar kanttekeningen opm'n vorige verhaal:
- Wat betreft de trekking die ik ga maken, alles is goed geregeld maar daar vertel ik zo nog over.
- De piercing die ik heb laten zetten, zit heel netjes in m'n oor en is al bijna geheeld.

Afgelopen vrijdag ben ik met vier andere vrijwilligsters de jungle van Chitwan (het zuidelijke gebied van Nepal, vlakbij de Indiaase grens, is trouwens net Nederland: compleet plat) in gegaan. Heel stoer in ons uppie het oerwoud in met allemaal wilde dieren om ons heen. Nou niet echt dus, we
hadden een allinclusive arrangement waar bijna alles geregeld was: van onze lodge en olifantensafari tot aan ontbijt,lunch en diner. Niet echt spannend maar wel erg leuk!! De mooiste ervaring was voor mij toch wel het badderen in de rivier met een hele grote olifant. Zo ontzettend gaaf!! De huid van een olifant voelt trouwens heel stug en warm aan. Heel bijzonder. De oever van de rivier stond trouwens wel helemaal vol met mensen die foto's van het hele "douche-gebeuren" aan het maken waren. Haha voelde mij net een beroemdheid. Had wel netjes m'n kleding over m'n bikini aan...
Na het badderen op safari gegaan op een hele grote olifant, zittend in een bakje, het wilde oerwoud in, met nog vijftig andere toeristen. Heel spannend en uniek!! Haha nee het viel best mee, we hebben zelfs een echte neushoorn gezien. De avonden hadden we het vooral gezellig met kletsen en de zelf meegenomen wijn en rum met als klap op de vuurpijl de laatste ochtend een birdwatching!! ik heb nog nooit zo lang doelloos naar een struik of boom staan staren, om 6 uur 's ochtends en dan er achter komen dat je een stukje plastic ziet i.p.v. een vogel. Uuh ja dat is nog eens lekker wakker worden. Maar eerlijk is eerlijk de omgeving van Chitwan is prachtig, heerlijk rustig en super mooie ongerepte natuur. Het is zo anders dan de Kathmanduvallei en de gebergten. Dat, dat zo kan verschillen binnen slechts 6 uur rijden (en dat is 6 uur rijden over Nepaleese wegen dus op Nederlandse wegen zou je er 2 uur over doen)verbaasde me echt. Na Chitwan heb ik heerlijk de toerist uitgehangen in de place to be van Kathmandu: Thamel. Als toerist is dit je uitvalsbasis want je hebt er alles!! Heb heerlijk twee nachten in een super goed hotel geslapen (met echte bedden) en overdag geshopt voor m'n trekking.

Want dat is het volgende: morgen ga ik samen met Petra, Remco en de draager/gids starten aan de Annepurna circuit. Ik heb de afgelopen dagen flink wat warme kleding gekocht, een draager/gids geregeld die de omgeving kent en goed uitgerust. De hoogteziektepillen en waterfilter gaan mee en we gaan het rustig aan doen. het is iedergeval fijn om te weten dat er veel mensen deze trekking ook doen en we dus nooit echt alleen zijn. Wanneer ik het echt niet meer trek, gaan er bussen of vliegtuigjes weer naar beneden. Ook erg fijn om te weten. Ik heb er erg veel zin in maar vind het ook wel spannend. Ik kan de komende periode niet echt met jullie communiceren (ben trouwens jarig in die periode, dat word een verjaardagstaart op de berg) maar wanneer ik weer terug ben, laat ik jullie dat zo snel mogelijk weten met natuurlijk alle bijzondere verhalen.

Hele dikke kus uit Nepal,

Juul


  • 18 November 2009 - 18:18

    Liesbeth TVAZ:

    Hallo Julie,

    Wat ben je toch een stoere meid, hoewel ik je moeder er niet om benijd hoor! Ik zou geen leven meer hebben als ik wist dat mijn dochter dit soort dingen zou ondernemen. Maar ik sta haar wel bij hoor. We hebben vandaag op het werk even stiekum je site geopend, ze wilde me iets laten zien maar helaas ging dat niet door. Was beveiligd. Nu thuis kan ik niet goed vinden wat ze bedoelt dus morgen maar weer vragen.
    Ik ben reuze benieuwd naar de foto´s met olifanten. Heb je ook op zijn slurf gestaan, net als op die andere foto´s?

    Doe alsjeblieft voorzichtig met die trekking, het zou leuk zijn als je je verjaardag overleeft...
    In ieder geval een hele fijne dag, zo zonder je familie moet toch niet echt meevallen, helemaal niet voor hun.

    Groetjes, Liesbeth.

  • 18 November 2009 - 20:13

    Nellie:

    Lieve juul,

    Wat een mooie plaatjes zeg! echt heerlijk om doorheen te bladeren!!
    Geniet van je trekking en al het andere wat je nog gaat beleven...

    Heel veel liefs en een Hollandse knuffel van mij!

  • 18 November 2009 - 22:04

    Alexander:

    Hoi Mops!

    Ik had je vandaag nog een paar keer geprobeerd de bellen, maar t lukte helaas niet... Ik wou je een goede trekking wensen!!! Heel veel plezier en een fijne verjaardag! :-P

    groetjes uit het snikhete en veels te zonninge Nederland. (koud en regen dus)

    kus!

    ow en binnenkort ga ik proberen om het filmpje te regelen op mn nieuwe computer, want op de oude lukte t niet.

  • 19 November 2009 - 09:06

    Miranda:

    Hai lieverd, tuurlijk denken wij hier allemaal aan je. Zooooo vaak !!!!! Het is zo heerlijk om alles te volgen en vooral ook de foto's te zien. Ik zie een blije juul en ik zie een juul die er goed uit ziet. Wat maak jij een hoop mee meissie, ongelofelijk !!!!! Badderen met een olifant, dat is toch ge-wel-dig. Je schrijft zo ontzettend leuk en dan zit ik met een smile achter de computer. Lieve juul, weet dat we veel aan je denken. Niet alleen ik maar ook het team en al jouw leerlingen !!! Ze hebben het vaak over je en vragen veel naar je. Lieve schattebout, geniet optimaal verder van alles wat nu op je pad komt !!!! Een dikke knuffel vanuit Waddinxveen...xxxxxx Miranda (da danza)

  • 19 November 2009 - 11:22

    Maris:

    YEEEE eindelijk in je trachus??? zo spannend die trekking, maar jij hebt die vrliegtuigjes naar benede helemaal niet nodig! JE lacht die berg tegemoet!! haha!
    maar o m 6 uur sochtends naar een stuk plastic kijken...huh? had niemand door dat het plastic was?!
    geniet!!!!
    xxxxx

  • 19 November 2009 - 12:09

    Tom:

    lieve schone dochter julie,

    ik schrijf dit vanuit een koud, stormachtig, regenend Stavanger, Noorwegen, waar ik op de hond van Wilma en Rik (onze vrinden) pas.
    Hoop dat je een prachtige tocht gaat maken (hebt gemaakt, want ik weet niet wanneer je mijn berichtje leest).
    Heb een fijne verjaardag (met een ijstaart ?)
    Liefs
    tom

  • 20 November 2009 - 08:56

    Liesbeth Pelser:

    Hi lieve Juul,

    Wat kan jij mooi schrijven. Melissa en ik genieten er heel erg van. Melissa vindt de kindjes daar ook allemaal zo mooi....en de kleding natuurlijk.
    Heel veel succes met de grote klim. Dat gaat jou zeker lukken! Wij wachten met smart weer op je verhalen en foto's.

    Dikke kus van Melissa
    xx Liesbeth

  • 20 November 2009 - 13:31

    Debby:

    Hey lieve Juul!

    Wat fijn en leuk om weer een verhaaltje van je te lezen. Wat onwijs gaaf met die olifanten zeg...dat zou ik ook graag willen doen. Spannend dat je zo een zware toch gaat maken. Heel veel plezier en pas goed op jezelf! Geniet!

    Dikke kus Debby

  • 21 November 2009 - 21:53

    Bernadette:

    je bent nu een paar dagen onderweg en ik ben zo benieuwd hoe het jullie vergaat, ik heb op het internet van alles gelezen over de Annapurna trail, lijkt me een fantastische ervaring.
    Vandaag heeft Alexander gezellig bij ons gegeten, hij heeft ons weer een hoop foto's laten zien, super hoor! Kwam vandaag je vriendin Jolanda tegen, volgt je verhalen ook met veel plezier, dat is zo leuk, bekenden die ik tegenkom weten allemaal hoe het met je gaat, ik hoef ze dus niet bij te praten.
    Vergeet ik je steeds te vertellen, ik ben begonnen met m'n cursus stoelmassage, ik heb al een hoop slachtoffers in de stoel gehad, maar ze komen er redelijk ontspannen uit(zeggen ze!)
    Nou lieverd, heel veel plezier en tot mails,
    dikke kus van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 37093

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: