Intrductietijd - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu Intrductietijd - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

Intrductietijd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

08 September 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Wat super leuk om jullie reacties te lezen!!

Dit is nu mijn vierde dag in Nepal en ik ben over de eerste cultuurshock aan het heen komen. Maar de eerste dagen heb ik het wel moeilijk gehad hoor.. Ik vroeg mijzelf echt af waar ik het vandaan het gehaald dat dit leuk zou moeten zijn..haha Zit je daar dan zoveel kilometers van huis...
Maar het gaat eigenlijk steeds beter! Ik begin steeds beter m'n weg te vinden in Bakthapur en ik heb de eerste twee dagen al goed kennisgemaakt met de kinderen uit de Daycare waar ik ga werken. De Daycare zit bij het kindertehuis in. Wat een lieve maar gehandicapte kindjes. Ze zijn allemaal erg nieuwsgierig naar de nieuwe vrijwilligsters (ik en nog drie nederlandse meiden) Ik krijg de hele dag door te horen; Miss miss, what is you're name..? Nu ben ik daar dus Miss Julie of Julie Miss. Verder vinden ze het ook erg interssant om me van dichtbij te leren kennen. Dat betekend dat ik gemiddeld vier kinderen om m'n nek heb hangen, die aan m'n haar willen zitten of kusjes willen geven haha. Ik kom als een ware ziektekiem terug. Maar ik zou geen ware, net afgestuurde pedagoog zijn om daar goed mijn grenzen in aan te geven. Ze kunnen me nu nog lekker uittesten natuurlijk.

Bakthapur zelf is een super mooie stad met zo veel mooie pleintjes en gebouwen, echt heel middeleeuws. We hebben gister een tour door het centrum gehad van onze gids en medeoprichter van Suvadra: Krishna. Een heel aardige man die ontzettend veel weet van Bakthapur en er ook graag veel over verteld. Jullie moeten niet precies vragen wat hoor. Ben de helft alweer vergeten ahaha. Het guesthouse waar we de komende twee dagen slapen ligt midden in het centrum en op 1 min. lopen van een van de grootste pleinen: het taumadhi square. Daar hebben we gister ook heerlijk Nepalees gegeten met alle vrijwiligsters die er nu zijn en mt Joyce en Krishna.
De gebouwen hier zien er van de buiten kant heel groot en ruim uit maar van binnen lijken ze zoveel mogelijk lagen inbouwen. Dus over moet je op de hoofd of tenen passen. Het is dus allemaal erg smal en klein. Ik zit nu ook in een internetcafe eigenlijk is het een soort zolder waar ik echt net kan staan. Nou ik ben niet een van de langste dus kan je na gaan....
Maar ik heb tot nu toe maar een ker m'n hoofd gestoten.

Owja nog een grappig verhaal: de eerste nacht in Nepal had ik al meteen bezoek op mn kamer van een zekere meneer muis!!! Ik kon al niet slapen en toen hoorde ik opeens gepiep en gekrijs (ja dat kunnen ze blijkbaar ook), zat daar een muis in het midden van m'n kamer whaaaa. Nou ben ik daar niet zo bang voor maar om er nou een slapenkamer mee te delen is weer iets anders. En toen wilde die ook nog in m'n backpack!! Ik die muis op de grond gegooid, alle tassen hoog gezet en de rest van de nacht als een soort soldaat met m' zakplamp de hoeken va m' kamer bewaakt. De volgende ochtend zat die haal braaf en stil naast m'n bes met z'n oogjes dicht. We hebben hem met een stoffer en blik het raam uitgegooid. Volgens mij leefd ie nu niet meer: ik heb hem maar Arie genoemd.

Morgen is de laatste dag van m'n intro en gaan we naar Kathmandu en 's ochtend om 6.30 dansen!! haha ben benieuwd.
Overmorgen ga ik m'n gezin ontmoeten! Jullie horen het allemaal nog.

Voor nu een dikke kus uit Nepal.

xx Juul

  • 08 September 2009 - 08:07

    Amy:

    Aaaahh Juul leuk man!
    Ik geniet van je verhaaltjes :)

    Dapper hoor met die muis..haha. Je had niet bij maris moeten aankomen met zo'n huisdier de eerste nacht haha..

    Veel plezier met je kiddo's en je gastgezin!!

    Keep us posted!

    Knuffel! Xx.

  • 08 September 2009 - 08:50

    Bernadette:

    Dag lieverd,
    het eerste wat ik nu steeds doe is de mail checken om te zien of er bericht van je is, het is zo leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en hoe je Nepal ervaart. Ik kan me voorstellen dat het de eerste dagen niet makkelijk voor je geweest is, het is ook zo'n andere wereld dan wat je gewend bent. Leuk dat je al op stap bent geweest met de andere vrijwilligers, zijn het een beetje leuke meiden? Hier gaat alles z'n hollandse gangetje, Iris heeft bezit genomen van je bed en kamer(samen met Nano), en het bevalt ze goed!Het is hier nu superlekker weer dus ik ga zo lekker de tuin in met een bakkie koffie, hoe is het weer daar eigenlijk, het is daar de regentijd toch? Nou Juul ik kijk alweer uit naar je volgende berichtje, laat alles maar een beetje over je heen komen, 't komt goed.Dikke kus mam

  • 08 September 2009 - 11:51

    INGO:

    Hi Juuls,

    wat cool allemaal! Super veel plezier, en je zult zien dat je steeds meer in je avontuur zult groeien!

    liefs

    ingo

  • 08 September 2009 - 12:52

    Iris :

    hee juuuul <3
    heb je echt die muis uit het raam gegooid :O.
    ben blij dat je je daar steeds meer thuis gaat voelen want het is eigenlijk een soort vakantie en van vakantie moet je genieten tog ;) kus uit nederland xx iris

  • 08 September 2009 - 13:08

    Debby:

    Hey Lieve Julie!

    Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar. Je gaat echt een hele leuke en spannende tijd tegemoet. Als ik je verhalen zo lees gaat het bij mij ook helemaal kriebelen. Ga er vol op van genieten en ik kijk uit naar je volgende verhalen!

    Liefs Debby

  • 08 September 2009 - 14:06

    Merizzle:

    HAHAHA mooi dat ik geen oog dicht had gedaan met een adrie! wie hou ik voor de gek...nogsteeds niet!!! Ik ben mega trots op je. De muizenvanger van Baktaphur!!! GO JUUL!!!!

  • 08 September 2009 - 14:29

    Michel :

    Hoi Juul,
    Leuk om wat van je te horen, ik maakte me toch wel wat ongerust of het geen je daar zou aantreffen. Gelukkig valt dit (zo te lezen) mee.
    Hou ons maar goed op de hoogte van je ervaringen en je reisplannen. Opa volgt je ook op de voet en wil alles van ons horen wat je aan ons mailt.
    Hier draait alles gewoon door. De voetbal is weer gaan draaien en ontevreden ouders hebben zich ook alweer gemeld. Gisteren werd ik nog gebeld door een mevr. van de naschoolse opvang, ze had nog een dienstje voor je open staan. Maar helaas jij zit in Nepal.
    Nou Juul ik ga stoppen tot mails en hou je goed .
    Je vader.

  • 08 September 2009 - 18:33

    Anita:

    Hi die Miss Julie (die houden we erin!)
    Wat leuk om je verslag te lezen, ik zie die kindertjes al helemaal voor me. Heb je nog geheugen over op je fototoestel....?
    Ik ben wel een beetje jaloers op je dat je naar Kathmandu gaat, lijkt me helemaal geweldig.
    Heel veel succes en plezier.
    En eh, wat Arie betreft, misschien had je toch Nano in je rugzak moeten stoppen.

    Tot snel,

    Liefs, Anita

  • 08 September 2009 - 19:38

    Nellie:

    Lieve Juul,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen!
    Het is natuurlijk erg wennen zo opeens in een heel andere omgeving...maar heel fijn om te horen dat je al wendt aan het Nepal's leventje :-)
    Je zult wel erg populair zijn daar met je mooie lach en je blonde haren, hihi

    Nou geniet ervan! heel veel plezier en zo te horen kom je over een paar maanden als een bikkel terug!

    Dikke kus, Nellie

  • 08 September 2009 - 21:47

    Juut!:

    Juliaaaa! Ik hoop dat je een leuk afscheid hebt gehad! Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn!!! Ik ben blij dat je goed bent aangekomen! Whaa muis Arie! hahaha hilarisch! Veel plezier geniet ervan! Kus, Juut!!

  • 09 September 2009 - 08:13

    Tanja:

    Lieve Juul,

    Gelukkig heb je nu de eerste paar dagen achter de rug, ik kan het me zó voorstellen, je komt in een volslagen andere cultuur terecht. Natuurlijk is dat behoorlijk wennen. Fijn dat er ook andere vrijwilligers zijn hè? Ik hoop dat je aan hen ook steun kan hebben. Mooi verhaal van de muis. Ik hoop dat het eten een beetje meevalt, of moeten je maag en darmen nog wennen? Is Joyce aardig?
    Wij gaan vandaag naar Huissen, Tom en Ingo gaan voor ons koken.
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.

    Liefs, ook van Tom,

    Tanja

  • 09 September 2009 - 10:49

    Lotte:

    He lieve Juul,

    Echt super om jou zo te volgen. Ik ben trots op je.

    Heel veel succes met de kids en met je gastgezin.

    Have fun..

    Dikke knuffel en xxies

    Lot

  • 09 September 2009 - 14:08

    Hanny Van Dijk:

    Ha Juul.
    Ik ben een collega van je moeder. Een leuk verslag hoor.
    Hoe hoog zat je toen je de muis leerde vliegen?
    Wij hebben thuis ook een muis en heet Tommie.
    Ik vind het heel stoer van je dat je dit onderneemt.
    Ik ga lekker iedere keer genieten van je verhaal
    want.....Juul Miss haar niet!!!
    Hartelijke groeten van Hanny

  • 09 September 2009 - 14:16

    Cindy:

    Hey Juul,

    Wat leuk om je verhalen te lezen!! Heel veel plezier met alles ga er van genieten!! Veel succes met de kids en dansen zo vroeg in de ochtend!! En hou de muizen uit je kamer hahaaha nachtbewaker!!

    Groetjes xxx

  • 09 September 2009 - 18:09

    Valerie:

    haayy juull!(L)
    ik vind het wel een grappig verhaal van die muis!hahaha, maar ik ben blij dat je het daar leuk hebt en ik hoop dat het alleen maar nog leuker wordt!!
    dikke kus(L)

  • 09 September 2009 - 19:34

    Alexander:

    hoi mops!

    nogmaals bedankt voor t superlieve cadeautje! Fijn je gesproken te hebben vandaag!!

    Veel plezier en ik lees je berichtjes heel graag!

    xxx

  • 10 September 2009 - 16:11

    Katinka:

    hai,
    wat leuk om dit allemaal zo te lezen. Lijkt net of je helemaal niet zover weg bent!
    Geniet ervan en ik ben reuze benieuwd naar je verhalen!
    groetjes katinka(TVAZ)

  • 10 September 2009 - 19:25

    Miranda:

    Hai lieve schattebout, Wat heerlijk dat we allemaal zo mee kunnen lezen en mee kunnen genieten. De kop is eraf Juul. Het klinkt oké. De eerste vriendschap heb je ook al gelegd;....mister muis !....ik zie het helemaal voor me....hahaha. Wat kun jij trouwens heerlijk schrijven. Ben benieuwd hoe je danservaring om 6.30 uur s'morgens is geweest en de eerste ontmoeting met het gezin! Een dikke kus, Miranda...xxxx

  • 11 September 2009 - 15:36

    Kimberly:

    haaai!
    ik ben een vriendin van iris. echt super dat je dat doet. ik heb er echt respect voor!!
    ik hoop dat je ervan geniet.

    xx

  • 20 September 2009 - 17:32

    Chantal:

    Hoi Juul!
    Gisteren hadden we het feestje van Joke. Wel gek om daar wel je vriend te zien en dan te weten dat jij zo ver weg zit! Het bevalt goed zo te lezen! Geniet er van en tover een lach op die gezichtjes van die lieve kids!
    X
    Chan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 37092

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: