Vragen van lezers - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu Vragen van lezers - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

Vragen van lezers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

15 September 2009 | Nepal, Kathmandu


Hallo Allemaal,

Wat ontzettend leuk dat zoveel mensen mijn verhaaltjes lezen. Het eerste wat ik doe wanneer ik achter de computer zit, is jullie reacties lezen. Echt super leuk moet elke keer ontzettend lachen. (word hier nu wel een beetje raar aangekeken)

Maar goed om je lezers tevreden te houden plaats ik nu een aantal vragen van lezers:

1. Wat doen de gezinsleden qua werk/opleiding?

De vader is chaufeur in de toeristenbrache. Hij werkt volgens mij gewoon overdag en soms 's avonds
De moeder is huisvrouw, heeft een eigen moestuin, breid de hele dag lang een soort wintermutsen alsof het hier maanden lang min 30 gaat vriezen en ze heeft een nieuwe hobby: om mij lachen (ik blijk erg leuk en grappig maar vooral onbedoeld) uit de hoek te kunnen komen
Alle vijf de dochters gaan nog naar school, of de universiteit. Het is gelukkig wel een gezin die zich (goed) onderwijs kunnen veroorloven.
Het jongste broertje gaat ook naar school en zit op de scouting en judo. Verder doet hij thuis he-le-maal niets!! Een beetje luie donder wel. Ow maar hij heeft zo'n leuk koppie hihi.

2. Waar slapen de gezinsleden?

De vijf gezusters slapen naar mijn weten in een bed overdwars naast elkaar. Waarschijnlijk omdat ik een hele kamer heb ingepikt.
De ouders slapen naar mijn weten in een aparte kamer en waar het broertje wordt gelaten weet ik niet. Bij de kippen op het dak haha.

3. Hoe ziet mijn kamder er uit?

Mijn kamer is super relaxed en ruim. Ik heb een twijfelaar voormaat bed een kast, twee stoelen en een prachtig uitzicht op de bergen en een super stoffige weg. Al m'n spullen zijn dan ook bedekt met een dun laagje stof. Tot zover het goede nieuws. Dan nu het bed: je zou denken aah een lekker zacht matras. Nou know way: kei en kei hard!!! Het is gewoon een houten plank met een laken er over heen... Ze doen hier niet zo aan ergodynamische dingen.. Maar ik heb er al iets op gevonden. het dekbed is m'n matras en ik lig in m'n laken/slaapzak. Gaat prima.

Ik merk sowieso dat ik handiger word in kleine dingen. Zoals naar het toilet (gat in de grond) gaan. Het is een hele bevalling maar het haat!! De volgende keer zal ik daar iets meer over uitleggen......

4. Laatste vraag: Hoe was het dansen om 6.30 's ochtends?

Het dansen was erg leuk en intensief (m'n kuiten kon ik niet meer gebruiken en dat met al die steile heuvels hier aai) maar een echt hoog niveau kan je het niet noemen. HEt is dus meer voor de fun en beweging.

Okey lieve lezers dat was het weer voor vandaag. Ik ga nu proberen wat foto's te plaatsen maar de kans is erg klein dat, dat voor middernacht nog lukt.... Tsja het tempo ligt hier niet zo hoog heh

Heel veel liefs en tot snel

Kus juul

  • 15 September 2009 - 12:39

    Yvonne :

    Heel leuk om alles wat je daar mee maakt te lezen. Gelukkig blijf je je positieve enthousiaste zelf, hoewel dat denk ik niet altijd mee valt, ha ha.
    Groetjes uit Reeuwijk

  • 15 September 2009 - 12:41

    Eem:

    Hahaha.. leuk joelia!
    Wedden dat als je terug bent, je nooooit meer op tijd komt!
    XxxX

  • 15 September 2009 - 14:24

    Anouk Havenaar:

    wat leuk allemaal, nou niet allemaal even leuk maar wel een fette ervaring. ik wens je nog heel veel plezier toe daar. en tot zo snel mogelijk.

    dikke kus

  • 15 September 2009 - 15:02

    Sandra Benckhuysen:

    echt leuke verhalen
    blijf zeker de verhalen lezen

    groetjes sandra

    p.s. effe kijken of de fotos zijn gelukt :-)

  • 15 September 2009 - 16:47

    Liesbeth TVAZ :

    Hallo Julie,

    Ik heb vandaag met je moeder gewerkt en we zitten allebei echt op je foto,s te wachten hoor! Doe je best, we zijn zo benieuwd. Je weet dat je moeder ergocoach is he? Misschien heeft ze nog een tip voou jou i.v.m. je harde bed. Die meiden daar zijn dus echte dwarsliggers...ach die moet je ook hebben. Als jij nou ook dwars gaat liggen, kan dat knulletje misschien naast jou,
    hij heeft toch zo,n lekker koppie...
    Je verhalen zijn wel erg leuk om te lezen , grappig hoe je alles vertelt.
    Veel succes, en we wachten de foto's af.
    Groetjes, Liesbeth.


  • 15 September 2009 - 17:35

    Tinus:

    JULY! Ik heb je website gevonden!!!! Met dank aan Amy, Mariska en Sanne. Ja, ik wil je ervaringen toch wel even volgen.

    Ik lees dat je al je plekje heb veroverd in het gezin en ook je woonruimte heb afgebakend. Een schönes slaapkamer..haha. En een comforabel bed, agh, dat is allemaal relatief. :)

    Ik houd het allemaal leuk in de gaten, en wens je vanuit Den Haag alvast mooie momenten toe en geniet er lekker van!!!

    Groetjes xxx

  • 15 September 2009 - 18:00

    Valerie Tegelaar:

    oi juul

    leuk die berichtjes van je. Het is wel een belevenis zo te lezen.Ben blij dat je het naar je zin hebt en ook dat je wat leuke nederlandse meiden om je heen hebt.
    Leuk, ga zo door.
    Veel plezier.

    Val

  • 15 September 2009 - 19:17

    Jana Dabaut:

    hey,

    leuk om jou reisverslagen te lezen, zo kan ik al wegdromen over mijn nepalees avontuur dat start op 2 november. groetjes jana

  • 15 September 2009 - 20:12

    Miranda:

    O lieve schat, wat is het heerlijk om alles zo te lezen. Het is fijn om je zo positief te horen. Je schrijft het op, op zo'n manier dat ik het echt voor me zie. Met een smile zit ik achter m'n computer! Aaaaiii, dat bed. Zo'n harde plank; dat kan nooit fijn wakker worden zijn. En dat breien van "die mama",...hahaha, áltijd handig voor in Nederland, een pakketje wollen sjaaltjes! Miss Julie, een dikke kus uit Waddinxveen...xxxxx Miranda

  • 16 September 2009 - 10:18

    Tom:

    Lieve Julie,
    Wát een leuke berichten! Heb helaas nog geen foto's van jou en jouw kamer met uitzicht gezien, maar dat komt hoop ik nog wel.
    Ben toch wel benieuwd waar het jongetje slaapt. Je maakt me nieuwsgierig. En dan al die meiden in één bed! Op die manier heb je geen eengezinswoning nodig! Haha.
    Hier alles rustig; de herfst begint en Tan en ik beginnen zo langzamerhand te denken aan Parijs.
    Ingo vliegt morgen een bnetje jouw kant op en Roy gaat 'm vanuit Israel achterna voor een week of 2.
    Ok, dat is het voorlopig. Hou je taai en geniet met volle teugen!
    liefs,
    Tom ( ik neem aan dat Tan je ook wel snel zal mailen)

  • 16 September 2009 - 11:27

    Alexander:

    Hooi Juul!

    wat een leuke berichten weer! Lees het nu pas omdat ik net terug ben van t brugklaskamp (net Nepal, maar dan in de Veluwe) ;-)
    Maar dat hoor je allemaal nog wel!

    Blij dat alles goed met je gaat en zo te horen gaat het steeds beter en heb je je draai al aardig gevonden!

    Nogmaals veel plezier en tot snel!!

    XXXX

    ps. --->Eem, kwam Juul daarvoor wel op tijd dan???? ;-)

  • 16 September 2009 - 11:50

    Bernadette En Iris:

    Hoi Moppie,

    Wij willen nog wel even doorgaan met het vragenuurtje, willen een hoop weten.Komt ie:
    doen ze ook niet aan ramen in het gastgezinhuis of zitten er zoveel kieren dat het stof daar doorheen waait? Wordt er een beetje afwisselend gekookt of is het iedere avond hetzelfde prutje? Wat doe je in je vrije tijd, ga je op stap met de andere vrijwilligers? Wat is er te doen in de stad, zit je een beetje in het centrum? Nou voor nu weer even genoeg vragen he. Hier gaat alles z'n gangetje, Iris voelt zich een beetje grieperig, ligt gezellig een dagje op de bank, en gaat zo haar eigen ontworpen nikes bestellen.
    Tim is een zusterpost in alle tinten roze aan het verven, de dames zijn enthousiast.
    Mies is weer druk in de weer met de voetbal, de competitie is nog niet begonnen maar er worden al flink wat oefenpartijen gespeeld om er lekker in te komen!!!
    Et moi, de coordinator van dit huisgezin gaat a.s vrijdag lekker bbq-en met de collega's, we hopen op een beetje droog weer en anders wordt het bbq-en onder de afzuigkap, gezellig wordt het vast.
    Nou lieverd, de groetjes van ons allemaal en we zijn heeeeel erg benieuwd of het gaat lukken met de foto's. Dikke kus

  • 16 September 2009 - 15:00

    Mariët:

    Hee Juul!!

    Wat fijn om op deze manier op de hoogte gehouden te worden :-)
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar en dat je al aardig begint te wennen. Geniet van je avonturen in Nepal!!

    Liefs Jetje

  • 16 September 2009 - 20:23

    Patricia:

    Hoi Julie,
    Leuk om je belevingen te lezen op de site!!
    Heel veel plezier...

    -XX- Patricia

  • 17 September 2009 - 09:47

    Maris:

    Hey Sjuulie,
    Briljante oplossing voor je bed! Goed bezig! leuk om te lezen, ik heb nu zeker een beter beeld van hoe je het daar hebt. IS de wc serieus letterlijk een gat in grond, ik hoop niet vlakbij moeders dr moestuin...
    xxxxx

  • 17 September 2009 - 14:09

    José Van Woggelum:

    Hallo Julie,
    Wat ontzettend leuk om je reisverslag te lezen.
    Ik geniet met je mee.
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen.
    Liefs José van Woggelum-Cocx

  • 20 September 2009 - 08:38

    Monika Bragonje:

    Hoi Julie,
    Heb net alles gelezen en moest ook best lachen hoe het ergens anders toe gaat. En dat gat in de grond met of zonder wc papier gebruik? Ben benieuwd wat je daar nog over te vertellen hebt. Heel veel plezier nog en ik blijf het volgen.
    Groetjes Monika

  • 22 September 2009 - 18:48

    Alexander:

    Hi Mops!

    Ik wou nog ff bedanken voor de hele leuke foto's (je weet wel)!

    Ok, ik wacht vol spanning op je volgende verhaal!

    liefs
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 37087

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: