1 2 3 Bungeee!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu 1 2 3 Bungeee!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

1 2 3 Bungeee!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

23 September 2009 | Nepal, Kathmandu


Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Het is fijn om te lezen dat bij jullie alles lekker door gaat en de herfst in aantocht is. Ik kan het me vanuit hier nog niet voorstellen.

Ik vind het heel jammer dat ik nog steeds geen foto's heb kunnen plaatsen voor jullie. Ik moet echt even een middagje gaan zitten om die dingen te uploaden. Want het duurt en duurt... Ik ga echt m'n best doen om het binnenkort te regelen.

Okey afgelopen zaterdag was het zover: een 160 meter hoge brug, tussen twee bergen (nepalse begrippen: heuvels), daar onder een woeste rivier en een erg zenuwachtige julie (liet natuurlijk niets merken) met een elastiek om haar enkels. Dan moet je naar de zijkant van die brug, je tenen over het randje laten wiebelen, je armen spreiden en op 3 springen. Nou daar ging ik hoor, na een sierlijke zwaai met m'n armen (je bent een danser of niet) en flink diep door m'n knieen sprong ik de diepte in... Het is moeilijk om uit te leggen hoe ik me toen voelde maar ergens tussen: whaa wat gaaf en whaaa ik wil niet dood...zoiets Ik kon een oerkreet niet meer onderdrukken.. De adrenaline gierde door m'n lijf maar wat was het ontzettend gaaf om te doen. De natuur was daar zo ontzettend mooi!! De omgeving alleen al gaf mij zo ontzettend veel energie en na die sprong had ik helemaal het gevoel dat ik de hele wereld aan kon!! Echt een aanrader haha.
Daarna heerlijk ontspannen en vol energie weer drie(!) uur in de bus terug naar Bakthapur. Er zaten gelukkig geen geiten of kippen in de bus, dat scheelt haha.
De hele sprong is gefilmd en op dvd gezet. Dus voor de liefhebbers: jullie kunnen na m'n thuiskomst het hele gebeuren zien.

Deze week is trouwens Dasain festival, het grootste feest in Nepal, begonnen. Je merkt het goed op straat: mensen zijn inkopen aan het doen (vooral eten), iedereen is vrij van werk en school, de stad is afgeladen met buffels, kippen en geiten die helaas het feest niet gaan overleven en er wordt nog meer gebeden dan normaal. Tijdens het festival dat 15 dagen duurt worden de dieren geofferd aan de heiligen en dan met name het bloed. Niet echt een fijne gedachte maar alles van het dier wordt uiteindelijk gebruikt er wordt helemaal niets weggegooid. Alles eindigd op je bord (uuhm ja, lekker...:-() Ben ik even blij dat ik er dan niet ben haha.
Aangezien ik dus ook vrij heb de komende 1,5 week, ga ik met Eva en Lizet (de twee andere vrijwilligsters) voor 8 dagen door de Himalaya trekken met een gids en een drager. We gaan de zogenoemde "Langtang Trek" doen. Hij schijnt erg mooi te zijn. Voor de liefhebbers: we starten in Syabrubesi na een 8 uur durende jeeprit vanuit Kathmandu en zullen vervolgens 6 dagen (6 uur per dag)lopen tot een maximale hoogte van 3870 meter. We lopen van lodge naar lodge en komen onderweg diverse plaatsjes en natuur tegen (hebben ze ons verteld). Ik heb er erg veel zin in en ben benieuwd of m'n schoenen echt zo lekker lopen als ik denk dat ze lopen. Gelukkig ben ik in goed gezelschap van twee medicijnstudentes. De komende 1,5 week kan ik helaas geen verhaaltjes plaatsen omdat ik denk dat er geen internetcafes in de bergen zijn. (gokje) Daarna horen jullie natuurlijk alles.

Voordat ik er weer mee stop wil ik nog even zeggen dat ik vandaag helemaal in m'n eentje naar Kathmandu ben gegaan, daar heb gewinkeld en weer veilig in Bakthapur ben aangekomen. Voor diegene die in Kathmandu zijn geweest: jullie snappen nu wel dat ik best een beetje trots op me zelf ben. hihi

Nou lieve mensen tot snel weer.

Kus Juul

  • 23 September 2009 - 10:25

    Alexander:

    Nice!
    Wat heb ik toch een stoer vriendinnetje! Bungeejumpen.... pffff.. :)

    Heel veel plezier op je wandeltocht!

    kus en liefs.
    xxx

    ps. hier alles ok, t feest van Joke en Vincent was superleuk!


  • 23 September 2009 - 10:38

    Steph:

    Julie,

    wat een stoer wijf ben je ook he :P ik wil super graag het filmpje zien als je terug bent.

    Ik heb je trouwens nog niet kunnen bellen/sms-en want amy heeft je nummer nog niet doorgegeven, maar dat gaat vast snel gebeuren ;)

    heeeel veel plezier en succes (!) met de trekking

    xxx

  • 23 September 2009 - 12:26

    Alexander:

    tis gelukt met t boeken van de vlucht!

    Over een maand ben ik daar!

    kus!

    ik email je de gegevens

  • 23 September 2009 - 13:13

    Cindy:

    Hey Juul!!

    Wat een stoere chick ben jij ook he!! 160 meter respect hoor!! Leuk om je verhalen te lezen. Succes met je Langtang Trek ik hoop blaarvrij voor je!! Geniet ervan.

    xxxies Cindy

  • 23 September 2009 - 16:15

    René En Janine:

    Lieve Julie,

    Wat ongelooflijk stoer en ... dapper. We doen je het niet na (ook niet van plan).
    Naast dancechick ook nog mountainchick!!!

    We volgen je avonturen op veilige afstand ...

    Veel liefs

  • 23 September 2009 - 16:30

    Amy:

    Wat spot ik daar? Komt je geliefde 'even' op bezoek..leukk!

    Gaaf juuls.. ben blij dat je in ieder geval de 2e gedachte (ik wil niet dood) hebt waargemaakt..Goede elastieken daar in Nepal ;)

    Liefs!

  • 23 September 2009 - 16:36

    Liesbeth TVAZ:

    Hoi Julie,

    Ik heb van de week met je moeder zitten rekenen; 160 meter moet volgens mij zo'n 16 keer de hoogte van Buytenhaghe zijn!! Misschien iets voor je moeder, als je dan daarna echt de hele wereld aan kan...ook de wereld die Buytenhaghe heet??
    Maar zie je tijdens die sprong wel iets vd natuur??? Dat kan ik me niet voorstellen hoor.

    Veel plezier de komende 1,5 week, ben nu al benieuwd naar die verhalen.

    Groetjes, Liesbeth

  • 23 September 2009 - 17:20

    Tina:

    FLEXIBEL ALS EEN ELASTIEK!

    hahahhaa mooi verhaal :)
    keeeeeeep on writing. En succes met de overlevingstocht door de grande omgeving daar. "Doe je ding!"

    xxx

  • 23 September 2009 - 18:29

    Lydian Visser:

    Hoi Julie,

    Vandaag met Alexander gesproken en hij heeft me gewezen op je site. Geweldig wat je doet. Ik hoop dat je de komende anderhalve week erg zult genieten. Maak je foto's? Ik ben zo benieuwd! Groetjes en liefs van Lydian (zusje van Tanja, maar dat had je misschien al door)

  • 23 September 2009 - 20:00

    Yvonne Van Pieterson:

    Zo zo Jul, wat een durf. Ik had het (ook niet op jouw leeftijd)gedurfd. Dus supergaaf dat je de sprong in het diepe waagde. En zeker zo stoer is de trektocht door de Himalaya. Ik ben erg benieuwd naar je avonturen. Heel veel groetjes van Yvonne

  • 23 September 2009 - 20:34

    Afke:

    Stoer juul!!! echt vet dat je bent gaan bungyjumpen!

    Heel veel plezier op je trekking, dat gaat vast heel stoer worden!!! Misschien dat jullie boven op de berg ook nog wel van die tibetaanse gebedsvlagjes op gaan hangen!:D hihi of een hele grote vlag met : JUUL WAS HERE, whahaha!

    Veel plezier,

    dikke knuffel Afke

  • 23 September 2009 - 20:45

    Bernadette:

    Lieve Juul,

    ik hoop dat deze adrenalinekick voldoende is voor de rest van je verblijf in Nepal, ga maar lekker wandelen en rustig genieten van al het moois dat je onderweg tegenkomt, da's ook kicken hoor!!
    Superleuk dat Alexander naar je toe komt, nog een eter op het dak erbij.
    Nou lieve schat, heel veel plezier met je trekking, pas goed op jezelf en we spreken elkaar weer over anderhalve week. Dikke kus van ons allemaal

  • 24 September 2009 - 16:16

    Iris:

    juul!! zooo gaaf dat je dat hebt gedaan die dvd wil ik echt heel graag zien!!
    mischien als je wil kunne we dat ook een keer samen doen!!
    ja dat is wel mazzel hebbe dat je net die week weg bent anders zit je dadelijk oopballen te eten ofso haha!
    veel succes op je trip in de bergen ik verwacht wel dat je een beetje uithoudingsvermogen krijgt dan kan je als je weer terug bent me mischien bijhouden (grapje;))

    veel geluk xx iris

  • 24 September 2009 - 21:18

    Monika:

    Hoi mevrouw durft alles,
    Petje af dat je dat durfte. Liever jij dan ik. En uit het bericht van je moeder te lezen laat het nu maar goed zijn met ik durf alles nu ik toch al hier ben. Veel plezier met je wandeltocht.
    Groetjes en veel liefs
    Monika

  • 27 September 2009 - 16:11

    Sandra Benckhuysen:

    hoi julie

    zo jij DURFT(lijkt mij echt dood eng dat springen)
    nou over anderhalve week ga ik dan maar eens jou verhaaltjes lezen.

    nou veel succes in de bergen

    groetjes sandra

  • 27 September 2009 - 22:53

    Tim:

    hey juul,

    egt heel vet dat je ben gaan bungiejumpen.
    veel plezier in de bergen daar zo.

    groetjes.


  • 28 September 2009 - 19:45

    Tom:

    hoi lieve Julie,
    zojuist met Tanja teruggekomen vanuit Parijs lees ik alle verhalen. Van dat gespring wisten we al. we hoorden van Alexander dat ie je komt opzoeken. Wat ontzettend gaaf. Ben wel een pietsie jaloers. Ingo met Nellie in Thailand; Roy die ze komt opzoeken; dan jij en straks Alexander ergens op het dank van de wereld.Wat doen we nog in Zoetermeer????
    Pas goed op jezelf; veel plezier en maak mooie prenten,please. We spreken je gauw weer. Liefs, Tom

  • 01 Oktober 2009 - 16:41

    Alexander:

    liefie!

    Thanks voor je verjaardagscadeau! Echt super!

    Ik hoop dat je trekking (die je nu aan t maken bent) leuk is! Ben heel benieuwd naar je verhalen!

    X


  • 09 Oktober 2009 - 17:43

    Anne Anceaux:

    wow dat lijkt me echt heeeeel eng dat springen !!
    x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 37090

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: