Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is blauw - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is blauw - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Julie Cocx - WaarBenJij.nu

Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is blauw

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Julie

15 Oktober 2009 | Nepal, Kathmandu


Hallo lieve lezers,

Nogmaals het is zo fijn om jullie reacties te lezen en dat alles goed gaat in Nederland. Soms heb ik even vertrouwde woorden nodig.

Hier gaat het dagelijkse leven vrolijk verder. Hoe snel ik hier eigenlijk een dagelijks leven heb opgebouwd. Ik ben nu zo vertrouwd met m'n werk, de familie waar ik woon en het leven daar om heen.

Toch zijn er meer dan geregeld momenten dat ik letterlijk met m'n ogen knipper van verbazing om gekke situaties en wat soms resulteerd in de slappe lach, ergernis of afschuw.

Een aantal voorbeelden:

Het afgelopen weekend ben ik met Eva en Liset naar de hoofdstad Kathmandu vertrokken om eens een gezellig avondje te "stappen". De meeste van jullie weten wel wat ik onder stappen versta: voornamelijk dansen en dansen tot voornamelijk in de vroege uurtjes. Heerlijk!
Nadat we eerst heerlijk hadden gegeten in een super westers restaurant (eerlijk, ik heb nog nooit zo'n heerlijke pizza gegeten, terwijl de mensen die ze maken er zelf nog nooit een gegeten hebben: alles voor de toerist) gingen we opzoek naar een bar waar dat "stappen" plaats zou kunnen vinden. Nou we kwamen van een koude bar uuhh kermis thuis. Hier in nepal doen ze het relaxed aan. Dat houdt in relaxede lounge barrretjes, live-muziek en alles sluit om ongeveer 23.00 's avonds. OKey uuh dat was dus even mijn verwachtingen bijstellen maar daar ben ik goed in geworden hier dus vanaf nu is Julie in haar relaxmodus geschakeld. Prima.

Ik was laatst een boekje aan het lezen in m'n kamer (heb nu al 6 boeken versleten want de familie kijkt alleen maar Hindie soaps, waar ik niets van begrijp) toen er opeens een kip m'n kamer binnen kwam wachelen (dan ze dat..?) met haar twee kuikens, Wahaha ik had het niet meer! Daar opeens drie kippetjes in m'n kamer op zoek naar kruimeltjes ofzo. Nu weet ik toevallig dat deze kippen elke dag door moeder lief van het dak worden gegooid (!) waarna ze beneden opzoek gaan naar voedsel om vervolgens aan het eind van de dag weer via de trap omhoog te trippelen (dat doen ze) en in hun hok te springen. Tamme kippen dus!! Wahaha maar het is echt geen gezicht. Moet je opeens op de trap plaats maken voor de kippen...

Ookal wat geblunderd:

Ik gebruik graag toiletpapier tijdens m'n bezoek aan het gat in de grond (tis zo'n frans hurk toilet). Hier zien ze dat als onhygienisch want je vast je niet met water. Zit wat in maar toch ben ik erg gehecht aan m'n papier. Nu was het in het begin geen probleem om m'n gebruikte papiertjes in het gat te gooien en dat vervolgens na te spoelen met water. Ging allemaal prima. Tot op een zekere avaond ik nogal last had van m'n darmen. Ik zal jullie de details besparen. Maar goed ik had dus veel achter gelaten in dat gat. Geen punt spoel alles lekker weg. Jullie raden het al: dat spoelde niet lekker weg, dat bleef gewoon staan. Shit, dubbel shit. En wat toen. Paniekerig dacht ik na: vader erbij halen? Of hopen dat het 's nachts zou zakken. Ik koos heel vermijdend voor het laatste. En de volgende ochtend was het inderdaad weg. Hoera!! Maar tijdens het ontbijt werd me toch heel vriendelijk maar dwingend verzocht om geeen wc.papier maar in de w.c. te gooien want anders zou de w.c. verstoppen. haha ik ben nog nooit zo rood geworden volgens mij. Hilarish. Nu staat er een prachtig emmertje in het w.c./washok waar ik m'n papiertjes kwijt kan. Aaah wat een. opluchting.
Nog zoiets; op zaterdag doe ik altijd een grote was op het dakterras. Alle kleding van die week wordt dan gewassen. Zo ook een nieuwe broek met een super mooie diep azuur blauwe kleur. Nu had ik zal een vermoeden dat die niet zo kleurvast was, na elke waterdruppel op die broek had ik een blauwe vlek op m'n been. Maar goed dat ding moest toch gewassen worden. (wassen: met een emmer water, zeep en schuurspons je kleding zo hard schrobben dat naast de vlekken ook de vezels uit je kleidng verdwijnen. Uiteindelijk hou je niets meer over)Dan maar apart. Ik heb nog nooit water zo snel en zo diep blauw zien worden, het leek wel of ik er een potje verf in had gegooid. Whaa daar gaat m;n mooie blauwe broek dacht ik!!!. Nou moest dat water ook ergens naar toe. De familie heeft vanaf het dakterras een afvoerbuis geplaatst die uitkomt op de straat. Binnen zeer korte tijd was de straat waarin de familie woont een zeer chemisch blauwe rivier rijker. Mensen die langs liepen, bleven letter staan om dit onnatuurlijke verschijnsel te aanschouwen waarna ze omhoog keken om te zien waar het vandaan kwam. Van mij dus! Toen kwam de heer den huizes thuis (een heel vriendelijke man, tegen mij dan) en zag de nieuwe rivier die ik prachtig voor hem had aangelegd. Hij keek naar de straat, toen omhoog naar mij en toen weer naar de straat. Dit was twee dagen na het w.c incident. Volgens mij neemt hij nooit meer westerlingen in huis......hahaha

OOw ik kan nog zoveel vertellen maar voor nu moet ik alweer stoppen. het is hier al donker geworden en m'n gastfamilie heeft het liever niet dat ik 's avonds over straat loop. Zijn erg bezorgd!! Geeft ergens wel een fijn gevoel. Maar goed dat houd in dat ik na m'n werk niet zoveel kan doen buitenshuis want het wordt hier al om 6 uur donker.

maar niet getreurd ik zal snel weer mailen!!!

Veel liefs aan iedereen,

Kus uit Nepal van Juul


  • 15 Oktober 2009 - 12:38

    Femke:

    Leuk om al je verhalen te lezen!! Dit verslag was vooral erg grappig... Tja, die broek moest echt gewassen worden. ;) En die kippen joh! Hier gaat alles prima. Ik dans nu op woensdag bij Marjolein: jazz 19+ ... Is super leuk! Verder hebben we nu ook streetdance 21+ van Lotte op dinsdag. Succes en veel plezier verder! En ik kijk uit naar je volgende bericht... X. Femke

  • 15 Oktober 2009 - 12:57

    Liesbeth:

    Hi Juul, wat leuk om jou te volgen daar in Nepal. Het is wel onwijs gaaf om alles alvast te lezen wat jij mee maakt. Maar natuurlijk sta ik in januari aan jouw lippen om alle verhalen live te horen. Dikke kus van Melissa en natuurlijk ook van mij. liefs xx

  • 15 Oktober 2009 - 15:43

    Alexander:

    Hi Juul!

    ten 1e: hahahahaha!
    en ten 2e: nogsteeds leuk om te horen dat alles zo goed gaat! Kan niet wachten om je weer te zien, nog maar 1,5 week en dan mag ik ook hurken boven het toilet..... ;-)

    nice.....

    Hier alles goed. Werken enzo. Dit weekend naar Antwerpen en volgende week nog maar 1 weekje werken voordat ik naar je toe kom. Ik heb nog wel wat speciale momenten meegemaakt vandaag op school, maar dat vertel ik je wel persoonlijk. T was in ieder geval heel mooi.

    Nou, veel plezier en succes en tot heel snel!
    x

  • 15 Oktober 2009 - 17:30

    Lois:

    Hee Julie,
    Wat een prachtige verhalen weer! Mooi dat je het zo naar je zin hebt! Hier gaat alles z'n gangetje! Het is echt koud hier! Brrr! Enjoy en ben benieuwd naar je volgende verhalen! Liefs Lois

  • 15 Oktober 2009 - 18:56

    Tom:

    Hoi lieve Julie,
    Wát een verhalen!! Ik zat, samen met Tanja, al de boel te visualiseren....Maar ja, zover gaat de techniek nog niet om dat via mails aanschouwelijke te maken. Misschien wel zo fijn. We zijn zóooo benieuwd naar foto's, maar ik neem aan dat die wel zullen komen tijdens een kerstdiner ergens, of zo....ahum!.
    Hier alles prima. A gaat dus met Tan naar Antwerpen en ik , ach.....
    Verder geen spannende dingen te melden.. Dus dan maar een kus van ons en tot spoedig lezens!.
    Liefs van Tan en mij.

  • 15 Oktober 2009 - 19:42

    Conny:

    Hoi juul, Wat een maf verhaal zeg. Ik zit hier met de tranen in mijn ogen van het lachen. Denk je alleen een kamer te hebben dan moet je hem ineens delen met drie kippen. Wat betreft je stap avond dat doen wij natuurlijk weer in Scheveningen lekker naar de piano bar en weer cijfers uitdelen. haha. Ik vind het fijn dat je het naar je zin hebt daar in het verre Nepal. Ik kan haast niet wachten op je volgend verhaal. Groetjes en een hele dikke kus van ons allemaal.

  • 15 Oktober 2009 - 20:17

    Yvonne Van Pieterson:

    Hey Juul,

    Wat een hilarische toestanden daar. Ik begrijp dat je te weinig heb aan mijn reisverslagboekje??? Haha Maar goed dat je "waar ben jij nu" hebt, dan kan je typen en iedereen met je verhalen plezieren. Hier alles ok. Ga genieten van mijn herfstvakantie volgende week.

    groetjes,
    Yvonne

  • 15 Oktober 2009 - 20:22

    Miranda:

    Hai lieve schat, ooooh ik zit weer te schateren achter de computer. Wat een hilarische momenten!!!! Je schrijft het ook op zo'n manier dat ik het gewoon voor me zie gebeuren. Heerlijk !!!! Op deze manier beleven we het vanaf hier een heel klein beetje met je mee, superfijn. Ga in de donkere avond-uren maar gewoon een boek schrijven. Het wordt een gigantische
    "best-seller"...hihihi. Lieve juul een hele dikke knuffel vanaf hier...xxxx Miranda
    (da danza)

  • 15 Oktober 2009 - 20:25

    Liesbeth TVAZ:

    Hallo Julie,

    Jeetje wat een verhalen weer. Ik dacht dat wij in Buytenhaghe veel mee maken , ook bij ons een verstopt toilet gehad in het verleden. Zal je de details besparen hoewel het niks is bij jouw verstopping.
    Ik hoop dat je foto´s hebt gemaakt van de blauwe rivier die jij hebt aangelegd, die wil ik wel eens zien. Ik begrijp trouwens van je moeder dat de foto´s plaatsen niet gaat lukken. Ik hoop dat wanneer je weer terug bent, je moeder ze een keertje mee naar het werk mag nemen, ik ben zo benieuwd. Je probeert je overal een beeld bij te vormen maar het zal wel heel anders zijn.
    Vorig jaar stonden we zo´n beetje in deze tijd met jou de revue te oefenen, helaas doen we dit jaar niet mee, niet enthousiast te krijgen.
    Nou , het is nog steeds leuk om je te volgen, toch vind ik dat de tijd snel gaat, ws voor je familie niet snel genoeg. Ik bewonder je
    stoere gedrag. Ik vind het ook knap dat je familie je ook zo steunt in alles. Het moet toch niet niks zijn om je dochter/zus en vriendin zo ver weg te hebben.
    Veel plezier met de kuikentjes en misschien gunt die kip je wel een lekker vers eitje!
    Groetjes, Liesbeth.

  • 16 Oktober 2009 - 06:36

    Cindy:

    Hey Julie,

    Prachtig verhalen weer. Je maakt wat mee daar. Erg leuk om te lezen en te volgen wat je daar allemaal voor acties overhoop haalt haha te mooi!! Nou geniet er lekker van!! En ik ben benieuwd naar je volgende verslag!!

    Liefs Cindy

  • 16 Oktober 2009 - 08:15

    Bernadette:

    Hoi lieverd,

    gisteren vlak voor ik m'n avonddienst zou gaan draaien even gecheckt of je berichtje er al op stond en jawel, ik lag echt flauw van het lachen achter de computer.
    Ik kan me helemaal voorstellen hoe jij paniekerig boven het verstopte gat stond!En dan die blauwe rivier, doen ze daar ook aan een plaatselijk krantje? voorpaginanieuws.......
    natuurverschijnsel in Bakthapur!
    Blijf vooral schrijven, ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
    Dikke kus van ons allemaal

  • 16 Oktober 2009 - 08:19

    Isabelle:

    Haaii Julie
    het is echt super leuk om al jou verhalen te lezen en te horen wat jij allemaal meemaakt in Nepal!:P ben benieuwd naar de rest van je verhalen die nog moeten komen;)

    Xkus isabelle

  • 16 Oktober 2009 - 10:10

    Maris:

    hey mops,
    Goed om te lezen dat je lekker gaat daat in Nepal! whahaha! zonder twijfel lacht je familie daar achter jou rug om ook heeel hard om je en vragen ze de volgende keer een westerling aan!
    Amy is gister vertrokken..snik. haar geluksbackpacker driehoek hangt aan haar dagrugzak ;)
    xxxxx

  • 16 Oktober 2009 - 20:03

    Nicky:

    Ha lieve Juul,

    Prachtig, die kippen!!!! En dat toilet, Franse toiletten zijn mijn 'worst nightmare', ik vind je nu nog dapperder, haha!! Hier alles prima en ik heb gister mijn handtekening gezet onder de leveringsakte, nu is het echt mijn huis!!! Nu druk met het echt mijn huisje te maken, leuk!
    Meis, pas goed op jezelf en op die arme gastfamilie van je, haha, de straat blauw geverfd en de wc verstopt, lekker bezig!!! Geniet ervan, blijf vooral schrijven!

    kus!

  • 17 Oktober 2009 - 13:01

    Monika:

    Hoi lieve Meid,

    Heb ik nu toch mijn wc verhalen. Stond al helemaal te trappelen om ze te horen. Ik zie je al met een rood hoofd voor me. Maar ja ook dat hoort bij het leven.
    Verheug me al op je volgende bericht. Veel plezier en groetjes uit Zoetermeer van Monika

  • 21 Oktober 2009 - 10:52

    Sandra Benckhuysen:

    heey juul

    srry beetje laate reactie, maar ik lees het echt allemaal want heet is hilarisch, alleen wat later XD

    groetjes sandra

  • 22 Oktober 2009 - 13:52

    Robin:

    He die lieve juul! Eindelijk een goede manier van communiceren gevonden! ;) Heb namelijk al een aantal smsjes gestuurd naar je maar die komen niet aan en wat blijkt... die gebruik je niet eens! :| Dommm..
    Wat een leuke verhalen!! Die kippen ook echt hahaha.. Zou ook niet meer bijkomen!! Goed te horen dat het goed met je gaat!! Hoop dat je het nog leuk blijft hebben! Als je terugkomt kom je gezellig langs in me nieuwe huis! Of we gaan lekker wat eten ofozo! Even bijkletsen weer! Tijd vliegt namelijk.. :) Nou meis geniet er nog van! Pas goed op jezelf!

    Liefs,

    Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julie

Actief sinds 16 Juli 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 37090

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 21 December 2009

Nepal

Landen bezocht: